Over ons
Bestuur
Het bestuur van de oudervereniging is opgebouwd uit een dagelijks bestuur plus hoofdverantwoordelijke teamleden uit elke commissie. Het dagelijks bestuur bestaat uit een voorzitter, een secretaris en een penningmeester. Het voltallige bestuur komt gedurende het schooljaar een aantal keer bij elkaar, bespreekt de lopende zaken, neemt financiën door en bereidt activiteiten en vergaderingen voor. Ook heeft het bestuur per kwartaal overleg met de directeuren van beide locaties.
Nieuw bestuur Oudervereniging CBS De Wendakker – even kennismaken…..
In december 2020 vond de ALV van de Oudervereniging digitaal plaats. Er stonden belangrijke onderwerpen op de agenda zoals, vaststellen nieuwe statuten, vaststellen nieuw Huishoudelijke Reglement, decharge bestuur voor de financiën van 2019-2020, keuze nieuw kascontrolelid en stemronde invulllen nieuwe bestuursfuncties van secretaris, penningmeester en voorzitter.
Inmiddels zijn wij (Marjolein, Maaike en Pietronella) ingeschreven bij de KvK als nieuw bestuur van de Oudervereniging. Graag stellen we ons ook even aan jullie voor.
Secretaris: Marjoleine Voerman
Mijn naam is Marjoleine Voerman en ik heb het stokje voor de functie van secretaris binnen de OV overgenomen. Met mijn ruime ervaring als directiesecretaresse is die rol mij op het lijf geschreven. Ik ben 38 jaar, moeder van Laurens (groep 4, Kopakker) en Fabiënne (groep 7, Kopakker) en getrouwd met Barend. Ik ga het liefst zingend door het leven en houd vooral van gezellig samenzijn met de mensen om mij heen. Met mijn enthousiasme hoop ik een fijne bijdrage te kunnen leveren aan de OV.
Ik ben bereikbaar via: ov.secretaris@dewendakkervivente.nu
Penningmeester: Maaike Vos
Ontzettend leuk dat ik vanaf heden de rol van penningmeester mag vervullen binnen de OV. Vanuit mijn financiële achtergrond verwacht ik goed mijn steentje te kunnen bijdragen via deze rol. Ik heb er in elk geval zin in.
Voor degene die mij nog niet kennen, ik zal mezelf even voorstellen.
Ik ben Maaike Vos, 35 jaar, getrouwd met Toine. Onze 3 kinderen zitten op de Wendakker. Vajèn is 6 jaar en zit in groep 3, Charlie & Julian zijn 5 jaar en zitten in groep 1/2.
Naast cijfertjes haal ik veel energie uit gezelligheid thuis en buitenshuis, maar ook uit sporten, en ik ben graag in het bos te vinden met onze honden.
Ik ben bereikbaar via: ov.penningmeester@dewendakkervivente.nu
Voorzitter: Pietronella van Dijk
Hallo allemaal, mijn naam is Pietronella van Dijk. Ik ben getrouwd met Sander en samen hebben we twee dochters. Maud zit in groep W5B en Floor in groep W3. Hobby’s zijn buiten bezig zijn, winkelen en samen met m’n gezin dingen te ondernemen. Ik houd van gezelligheid en kan heerlijk genieten van ons kacheltje in huis en lekker hangen op de bank.
Ik vind het belangrijk om naast mijn werk en andere bezigheden me actief in te zetten voor de school waar m’n kinderen op zitten. Verbinden van ouders en school zie ik als een mooie opdracht. Ik hoop door mijn rol binnen de Oudervereniging bij te dragen aan de essentiële samenwerking tussen ouders en school en er mede voor zorgen dat de kinderen een fijne en leuke basisschooltijd hebben.
Ik ben bereikbaar via: ov.voorzitter@dewendakkervivente.nu
Commissies
De commissies zijn belast met de voorbereiding en uitvoering van diverse activiteiten. Zij functioneren autonoom, hebben een eigen budget en overleggen het kostenoverzicht aan de penningmeester. De kascontrolecommissie is een onafhankelijke commissie, die als taak heeft de penningmeester ter verantwoording te roepen over het gevoerde financiële beleid.
Het bestuur van de Oudervereniging wordt ondersteund door de volgende commissies:
– PR-commissie: voor alle activiteiten gerelateerd aan de website, Social Media en de kopij vanuit de Oudervereniging voor de Rakkerpraat
– Sportcommissie: voor alle sportieve activiteiten waar de school aan deelneemt, zoals diverse sporttoernooien en de Avondvierdaagse
– Sinterklaasfeest: voor het ondersteunen van dit grote kinderfeest
– Kerst- en Paasviering: voor het organiseren van de kerst- en paasviering
– Creacommissie: allerhande creatieve activiteiten op de locaties van de school
– Schoolreisje: voor het organiseren van de schoolreisjes van de diverse groepen
– Zomerfeest: voor het organiseren van dit geweldige feest op de twee hoofdlocaties van de school
– Schoolfotograaf: de jaarlijkse schoolfoto's worden door deze commissie geregeld
– Ledenadministratie: voor alle zaken betreffende de administratie van onze leden
Vergaderingen
De vergaderingen van het bestuur en commissies voor schooljaar 2021-2022 staan gepland op de volgende data:
- Dinsdag 7 september 2021 – OV-vergadering (digitaal)
- Maandag 4 oktober 2021 Algemene Ledenvergadering (digitaal)
- Donderdag 14 oktober 2021 OV-vergadering (digitaal)
- Dinsdag 23 november 2021 OV-vergadering
- Dinsdag 25 januari 2022 OV-vergadering
- Donderdag 17 maart 2022 OV-vergadering
- Dinsdag 10 mei 2022 OV-vergadering
- Dinsdag 21 juni 2022 OV-vergadering
- Vrijdag 8 juli 2022 (OV-jaarafsluiting)